En väldigt bra grej & en dålig...

Måste bara skriva de här oxå!!! =) Lilos höfter är så perfekta som dom kan bli=A Höfter!!! =) & Armbågarna är oxå helt fria från dysplasi, shit va glada vi är över de!!! =) =) Då är det mental testet hon ska anmälas till hädanefter sen kan vi avla på henne om vi vill!!! =) =) Kanske blir första avels hunden de, spännande!! Donna har börjat leka me Nikki, flera gånger per dag & Nikki är överlycklig... INTE Donnas stuk att leka me nån hund överhuvudtaget så lite förvånad blir man av att se de.. Beror säkert på att hon ska börja löpa eller nåt..

Idag har vi börjat greja me skyltningen av mors dag i affären, grejat me massor av papper & sen gör vi om i affären oxå pga att vi ska få plats med mer maskerad kläder som är otroligt populärt i affären, så detta blir spännande, vi måste in & jobba lite imån me så de ser lite bättre ut me möbleringen & sånt när kunderna kommer på fredag..

Nu till saken som är mindre bra.. Tingen är deprimerad!!! Har aldrig sett henne sån här, inte ens när hon är skendräktig.. Hon bara ligger hela tiden & är sådär tom i blicken & ja märker på hela henne att hon är deppig.. Hatar att se de!! & försöker hela tiden komma på grejer hon kan syssla me men slut på ideér snart asså.. Att hon inte kommer ut gör henne helt nere, när hon väl är ute på dom små korta rundor hon får så lyser hon men måste hela tiden säga till henne att va lugn pga tassen.. Ja hoppas bara att detta hjälper nu efter medicinen är slut annars står ja inte ut me & se henne såhär länge till..

Tänker på mina späckhuggare dag som natt, har gjort i några år nu & jag BARA MÅSTE se dom snart!! Min dröm hade vart att få forska om dom, va ute på en båt & sova på båten & få se dessa helt underbara djur varje dag.. Vill helst klappa dom me kan ja lova!!! Älskar att dom är såna nyfikna trevliga varelser som gärna visar sej.. FÖRUTOM den gången vi skulle se dom då.. Va väl bara för ja va me på båten!! Aldrig vart så besviken i hela mitt liv!!!! & sluta grina kunde ja då inte heller! Så de är den enda resan ja vill gö i mitt liv sen är ja nöjd, ja behöver inga palmer eller stränder eller andra res-upplevelser bara ja får se mina underbara djur!!! Hoppas verkligen de kommer bli så innan ja dör helst ;)







Får väl fortsätta se mina Willy filmer sålänge ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

Massa grattis till lilos resultat! Jag hoppas de blir en kull så ska ja pussa ihjäl mig på valparna!! :)

Hade jag vunnit pengar hade jag tagit med dig på en resa där det var garanti på att få se dom! Jag vill ju gärna se dom oxå :P

Men ni kommer säkert iväg i höst :)

Lilla tingen, tycker så synd om henne och dig, förstår din frustration.. Ska tänka så hjärnan glöder om de finns något ni kan hitta på :)

Puss

2010-05-13 @ 21:06:07
URL: http://fridaonelly.blogg.se/
Postat av: Baroness

Kan du inte göra så att du går runt i huset och gömmer godis eller foder så får Tingen gå och söka upp dom sen? Mina vovvar älskar det, och dom brukar bli rejält trötta i huvudet! Dom älskar också såna små kuber där man lägger godis så att dom måste snurra på dom för att godisarna ska komma ut. Sen vet jag ju inte hur pass aktiv hon får lov att vara, men om du bara umgås med henne, och ger henne kommando på att sitta och ligga och sådana enkla grejer, blir hon inte piggare och gladare då? Hon gör ju dig glad när hon lyder och får godis, och blir själv nöjd för att hon är dig till lags. Några tips bara ;)

Härligt med Lilo's höfter! Nu slipper du oroa dig mer!

Hur kommer det sig att du är så fascinerad av späckhuggare? *Nyfiken*

Kram!

2010-05-18 @ 10:55:50
URL: http://baroness.wblogg.se/
Postat av: Lina

Tack till er :) :) Ja allt de där har ja redan gjort me henne & mycke mer men nu på Torsd så ska hon sluta med medicinen & få börja gå liiite längre iaf, inte mycke men iaf lite.. så får vi hoppas allt är bra me henne sen.. vet faktiskt inte varför jag är så hysteriskt GALEN i just späckhuggare men de bara är nåt me dom som gör allt så magiskt ;) Vackra underbara djur som ja bara hade gjort vad som helst för att få se!! Men varför vet ja inte, har en passion för dom & örnar helt enkelt :)

2010-05-18 @ 17:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0