Min käft är i farten...... Igen.... Haha!!

Ja idag ska de skrivas ;) Dagens humör änsåläng: BRA!! Varför? för de är SOL!!! Åh blir så glad då!! Fastän ja jobbar hihi.. väntar på min leverans jag=) & blommor har kommit i trädgården, de är ljuvliga tecken de :) För hundarna har de blivit mycke skogs-vandring de senaste, himla kul att plöja runt i skogen tycker vi, & gå lite vilse me :) De är så underbart att se Lilo när hon har sina glädje-rusningar, man ser på hela henne hur lycklig hon är & de är en härlig känsla att se, just unghundar är ju bra på att rusa runt som galningar & de ser bara så härligt ut ibland=)



De händer så hemska saker här i världen & skulle ja tänka på de för ofta så hade ja bara mått riktigt dåligt för ja skulle så gärna vilja rädda alla stckars djur & barn som lider & alla andra me!! Men de är ju omöjligt.. Nu har dom ju hittat den där pojken i hamnen här i varberg-usch så sorgligt=( Stackars hans familj & vänner mm...Känns fortfarande konstigt att jag träffade honom dan innan han försvann.. Han va så söt! Men de är nog skönt för familjen att iaf veta vad som hänt nu, de måste va bättre än att inte veta vad som hänt & aldrig få ett avslut..



Tänkte på en annan dum sak.. saker som INTE är bra för en.. Hur lätt de är att hamna i skiten liksom.. Ta droger tex.. Ren skit!! Men så lätt att hamna i.. & varför då? Jo för att många av dom här drogerna ger en känsla man bara älskar & som inte kan upplevas på annat vis.. dumt nog!! Därför är de lätt att hamna där efter bara första gången.. De är inte alls samma med Cigg & sprit, ja menar av cigg hostar man oftast i början & tycker inte de är särskilt gott heller, alkohol ger inte heller nån sån där himmelsk känsla & man kan må illa & allt va de är... därför är de inte exakt lika lätt att hamna i den onda cirkeln som med droger.. Jävligt dumt att de är så eftersom de bara blir mer & mer av den skiten & de förstör ju bara så mycke... Hoppas iaf dom flesta är smarta att sluta i tid, eller ännu smartare-ALDRIG testa!!



Häromdan kom jag in på ett forum där det diskuterades hundar :) Ovanligt att de va hundar va ;) Där var det en tjej som skrev att hon inte kan förstå hur vissa kan skaffa hundar & sen inte ge dom det dom faktiskt behöver.. Detta va en mening som lät precis som om de va jag som skrivit de själv haha "Har man hund för att den passar bra in i ens soffa så kan man då tusan skaffa sej en ras som kräver mindre, inte en vallhund, inte en brukshund, ingen jakthund mm utan en liten sällsakpshund som inte kräver exakt lika mycke" Hon tyckte även att dom som låter sina hundar stå i hundgård eller enbart får vistas i en trädgård livet ut borde få känna på att va hund för en dag & se hur kul de är haha, den va rolig den ;) Hon lät riktigt sur den där bruden ;) MEN de bästa av allt va att ALLA höll me henne.. Ingen sa emot.. & jag håller stort me för jag tycker likadant & ja vet mycke väl att även ja kan låta riktigt bitchig när de kommer till de ämnet MEN de spelar ingen roll, för jag kommer ALLTID stå på djurens sida, försvara dom som inte kan försvara sej själva, har man skaffat barn eller hund får man faktiskt ta hand om dom oxå, That´s it! Kommer aldrig ändra den åsikten & jag har inte heller problem med kritik så de är bara att mata på ;) & faktiskt när de gäller detta så kan ingen säga att jag har fel & de känns ju KANON haha!!



Men ingen är perfekt & man behöver inte gå & må dåligt över vad som vart innan, huvudsaken är att man förändrar de.. Jag är då minsann inte perfekt ja heller, LÅNGT ifrån!! Väääldigt LÅNGT ifrån, finns mycke ja vet jag gör fel, men jag vet iaf om de.. & jag försöker iaf tänka på de & göra nåt åt de.. & de är ju alltid possitivt eller hur??=) De betyder ju att ja iaf har nån hjärncell i kroppen haha.. & man får ju tycka som man vill & de är ju tur & alla vet ju redan vad jag tycker=) Är ju inte första gången jag har diskussioner om detta me folk nej nej de har kommit upp mååånga ggr... & i slutändan håller alla me mej WIIIIE haha gud va rolig ja är, eller inte ;)



& inlägget är inte riktat till någon alls, utan till alla! Som min lilla groda sa till mej igår: De är bara bra du öppnar din käft för dom som tar åt sej vet att dom gör fel! Haha den repliken va skööön den=) Men nu har ja öppnat min käft så de räcker för denna gången :) Ha en dunder bra påsk om jag inte skriver innan ;)





Lilos rosetter :) :)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Så fina bilder på era underbara vovvar! =)

De är helt klart sant de du skriver. Absolut. =)

Droger är skit men du har helt rätt i de du skriver om det med! Du kan du Lina =) Hoppas du får en underbar påsk, puss på dej trollet!!

2010-04-01 @ 12:19:27
URL: http://eddietheonlyone.blogg.se/
Postat av: Frida

Himla fina bilder du tagit, era vovvar är såå fina :)

När det gäller droger är de bättre att aldrig testa, bara dumt! Men om man testat det och älskar kicken av det, MEN klarar att hålla sig ifrån det är man riktigt duktig!!

Och när det gäller att ta hand om sina hundar så har du så rätt! Dom kan inte rasta sig själva, kan inte säga att dom har ett tråkigt liv m.m så de är tur att du försvarar dom :)

Glad Påsk sötnos :)

2010-04-02 @ 10:59:48
URL: http://fridaonelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0